8 VOEDINGSMIDDELEN DIE JE KUNNEN HELPEN OM BETER TE SLAPEN

18-09-2016 18:30

Er zijn van die nachten dat je de slaap maar niet kunt vatten. Je zou willen dat je , zodra je hoofd het kussen voelt, je gelijk in slaap zou vallen. Vaak gaan er nog problemen waar je mee zit door je hoofd of je bent gewoon heel erg opgewonden over bepaalde dingen, waardoor je de slaap maar niet kunt vatten. Wat ook een boosdoener is, is teveel cafeïne. Maar gelukkig zijn er gewone huis, tuin en keuken voedingsmiddelen die je heel snel van dit probleem kunnen afhelpen!

 

 

1. Kamillethee helpt je bij het ontspannen van je spieren en zenuwen. Het verteld letterlijk je lichaam om te gaan ontspannen.

2. Het zal je misschien verrassen om boerenkool ook op deze lijst te zien. Het calcium-rijk voedsel helpt de hersenen bij de opbouw van melatonine. Melatonine is een hormoon dat je lichaam helpt bij een natuurlijke slaapcyclus.

3. Havermout is rijk aan melatonine.

4. Amandelen bevat heel veel tryptofaan en melatonine in. Het is dus dé perfecte voor het naar bed gaan snack.

5. Ook kersensap is rijk aan melatonine. Studies hebben aangetoond dat mensen met slapeloosheid, baat hebben bij het drinken van 2 glazen kersensap per dag.

6. Bananen zijn niet alleen rijk aan kalium (als je veel last hebt van spierkrampen, zijn bananen je redding) Maar ze zijn ook rijk aan vitamine B6, wat weer gebruikt wordt bij de melatonine productie.

7. Een kommetje misosoep eten wil ook werken bij het in slaap komen. Het heeft veel aminozuren die je melatonine ook weer een boost geven.

8. Ananas is ook een superfood als het om het verhogen gaat van het melatonine niveau. En we weten nu allemaal waar melatonine belangrijk voor is.